Apple Music goni Spotify w Stanach Zjednoczonych

Apple Music – screenshot z mojego telefonu

Dziennik „Wall Street Journal” szacuje, że już latem br. Apple Music będzie mieć za Atlantykiem więcej płatnych subskrybentów niż Spotify.

Apple Music pozyskuje klientów w Stanach szybciej niż jego szwedzki rywal: ich liczba przyrasta w tempie 5 proc. miesięcznie wobec 2 proc. w przypadku Spotify. Jeśli to tempo zostanie utrzymane, w lecie br. dotychczasowy lider zostanie zdetronizowany.

W skali globalnej pozycja szykującego się właśnie do debiutu giełdowego Spotify pozostaje jednak niezagrożona. Ma dwa razy tyle płatnych subskrybentów (70 milionów) co Apple Music (36 milionów) i pozyskuje ich nieco szybciej. Liczba aktywnych użytkowników Spotify (płatnej i darmowej wersji) na świecie sięga 140 milionów. Apple Music chwali się obszerniejszym katalogiem utworów: 45 milionów wobec ponad 30 milionów oferowanych przez Spotify.

Spotify – screenshot ze strony internetowej

Amerykańska firma uruchomiła swój muzyczny serwis streamingowy w czerwcu 2015 r. Atutem Apple Music w konkurencji ze Spotify działającym od 2008 r. (w Stanach Zjednoczonych od 2011 r.) jest – zwłaszcza za Oceanem – popularność iPhone’ów i inteligentnych zegarków Apple Watch.

Płatne subskrycje w serwisach streamingowych były w pierwszej połowie 2017 r, najważniejszym źródłem przychodów amerykańskich firm fonograficznych, według danych Recording Industry Association of America. Wpływy z tych subskrypcji wzrosły w tym okresie o 61 proc.

(oprac. na podstawie artykułu z „Wall Street Journal”: „Apple Music on Track to Overtake Spotify in U.S. Subscribers„)

Dodaj komentarz