10 płyt klasycznych 2017 roku (jak dotąd) według „Gramophone”

Brytyjski magazyn muzyczny „Gramophone” jest od lat wyrocznią w dziedzinie muzyki klasycznej. Omówienia nowych płyt to jedna z najbardziej poczytnych sekcji w piśmie, a przyznanie przez redakcję tytułu „nagrania miesiąca” („Recording of the Month”) jest znaczącym wyróżnieniem dla wykonawców i wytwórni płytowych.

Mamy już dziesięć numerów pisma z bieżącego roku i dziesięć comiesięcznych rekomendacji Martina Cullingforda. Oto one:

Styczeń


Jean Sibelius, Piotr Czajkowski – Koncerty skrzypcowe
Wykonawcy: Lisa Batiashvili – skrzypce, Staatskapelle Berlin / Daniel Barenboim – dyrygent
Wytwórnia: Deutsche Grammophon

 

Luty

Piotr Czajkowski: Symfonia nr 1 op. 13, „Burza” op. 18
Wykonawcy: Orchestra of St Luke’s / Pablo Heras-Casado – dyrygent
Wytwórnia: Harmonia Mundi

Marzec

Piotr Czajkowski: Symfonie Nr. 3, 4 i 6
Royal Liverpool Philharmonic Orchestra / Vasily Petrenko – dyrygent
Wytwórnia: Onyx

Kwiecień

Johann Sebastian Bach: Pasja według św. Mateusza
Wykonawcy: Monteverdi Choir; English Baroque Soloists / dyrygent: Sir John Eliot Gardiner
Wytwórnia: SDG (Soli Deo Gloria Records)

Maj

James MacMillan: Stabat Mater
Wykonawcy: The Sixteen; Britten Sinfonia / Harry Christophers – dyrygent
Wytwórnia: Coro

Czerwiec

Johannes Brahms – Utwory fortepianowe op. 76, 117, 118
Wykonawcy: Arcadi Volodos – fortepian
Wytwórnia: Sony Classical

Lipiec

Claudio Monteverdi: „The Other Vespers”
Wykonawcy: I Fagiolini / Robert Hollingworth
Wytwórnia: Decca

Sierpień

Jonathan Dove: In Damascus & Other Works [Kwintet fortepianowy, Out of Work, In Damascus]
Wykonawcy: Mark Padmore – tenor Charles Owen – fortepian, Sacconi Quartet
Wytwórnia: Signum Classics

Wrzesień

Felix Mendelssohn-Bartholdy: Symfonie nr 1-5
Wykonawcy: Chamber Orchestra of Europe, RIAS Kammerchor / Yannick Nézet-Séguin – dyrygent
Wytwórnia: Deutsche Grammophon

Październik

Franz Schubert: Sonaty fortepianowe nr 20 i 21
Wykonawcy: Krystian Zimerman – fortepian
Wytwórnia: Deutsche Grammophon

Dodaj komentarz